The Way To Life

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Bra! 29 april 2011

Av thewaytolife - 29 april 2011 21:17

Minst 3 bra saker som är bra med mig idag:

  1. Jag lyckades lugna ner mig och vända humöret tillbaka till gott.
    - Bra! Starkt av mig!
  2. Jag har lyckats hålla humöret i schack genom vilja nästan hela dagen!
    - Bra!
  3. Jag har försökt lyssna och höra min sambos ord som positiva idag!
    - Bra!

 

Minst tre saker jag är tacksam över idag:

  1. Att hjälpen känns lite närmare
  2. Att jag känner mig mer övertygad om vad jag behöver
  3. Att barnen har roligt tillsammans
  4. Min sambos sätt att vara just nu
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thewaytolife - 30 juni 2011 21:39


Ett steg i taget. Det går framåt hela tiden och jag väljer varje steg själv. Visst går det bakåt också, men det känner jag att det får det göra. Till en viss gräns. För därefter kommer den där sköna tanken "Nu får det räcka med bakåt" som aldrig fu...

Av thewaytolife - 26 juni 2011 09:43

Högtider såsom jul och midsommar är verkligen tuffa de veckor som barnen är hos pappan. Det är så tomt och tyst, och alla traditioner som upprätthålls för barnens skull blir av underordnad betydelse.   Jag var rädd att denna midsommar skulle bli ...

Av thewaytolife - 20 juni 2011 21:10


Hur tar man sig vidare? Hur känner man glädje över att känna glädje igen? Hur blir man som folk igen efter en separation?   Just nu känns det som om det aldrig kommer att finnas någon glädje i mitt liv igen. Jag befinner mig i en svart, smetig ...

Av thewaytolife - 18 juni 2011 20:48

Jag valde att skapa en ny kategori i bloggen som jag kallar för "EveryDayLifeOf". Där får allt som händer i min vardag plats. Jag antar att det också är saker som gör mig glad, så innehållet platsar på den här bloggen likväl som allt annat.   Ida...

Av thewaytolife - 17 juni 2011 22:17

Så blev det som jag befarat. Sambon orkade inte mer och gjorde slut. På vår semester, efter att vi just åkt 50 mil enkel resa för att hämta hans barn som vi inte sett på evigheter och längtat efter så länge. Då tog det slut.    Mitt självkänsla s...

Presentation


Med halva livet förstört av dålig självkänsla vill jag ha revansch!

Nu har jag fått hjälp att börja leva mitt liv!

Jag är ensam och står på egna ben. Och jag mår bra!

Boktips:

Mia Törnblom - Du Äger

Jonas Gåde - Servicemanual till ett bättre liv

Åsa Palmkron - Komma på bättre tankar

Medicin:

Seroquel Depot, 200 mg.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<<
April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards