The Way To Life

Alla inlägg den 30 juni 2011

Av thewaytolife - 30 juni 2011 21:39

Ett steg i taget. Det går framåt hela tiden och jag väljer varje steg själv.

Visst går det bakåt också, men det känner jag att det får det göra. Till en viss gräns. För därefter kommer den där sköna tanken "Nu får det räcka med bakåt" som aldrig funnits där tidigare...


Min familj är min stora räddning. De finns där jämnt och jag uppskattar dem mycket. Min underbara lillebror är ett mjukt litet moln som puffar mig framåt och uppåt utan att säga så mycket. Jag tror han förstår...?


Idag åkte vi på premiärtur i hans nyinköpta båt. Innan båtturen kände jag den negativa känslan som gör mig arg och irriterad och otrevlig. Den beror på oro och på att inte ha kontroll. Men sakta men säkert så peppar jag mig själv att släppa kontrollen och "bara glida med". Det är så givande och jag märker att jag ALLTID blir en gladare och mer positiv människa efter att ha "vågat släppa kontrollen".


Här är en bild från vår utflykt idag. Det är när man fastnar i såna här ögonblick, när livet känns harmoniskt och vackert, som jag förstår att jag måste kämpa vidare för att släppa min kontroll. Åh så svårt, men det går! Visst gör det!


 

I morgon är en dag jag ser fram emot... I morgon tar jag ytterligare ett steg mot det liv jag vill leva. Och jag styr...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Med halva livet förstört av dålig självkänsla vill jag ha revansch!

Nu har jag fått hjälp att börja leva mitt liv!

Jag är ensam och står på egna ben. Och jag mår bra!

Boktips:

Mia Törnblom - Du Äger

Jonas Gåde - Servicemanual till ett bättre liv

Åsa Palmkron - Komma på bättre tankar

Medicin:

Seroquel Depot, 200 mg.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011
>>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards